Bu ülkede arkan sağlam olacak

Dünden beri olanları hayretle izliyorum.

(Burada parantez açmam lazım. Normalde, güncel olaylarla ilgili yazmayı pek sevmiyorum, zira o bir kaç gün için güncel iken,  6 ay sonra anlamsızlaşıyor yazı – diğer yazılar gibi açıp seneler sonra okuyamıyor insan; ancak burada bir istisna yapacağım. Blog benim değil mi? İster istisna yaparım, ister yapmam). 

Geçtiğimiz haftadan beri, Cemaat’in “valla biz yapmadık” demesine rağmen bariz bir şekilde hükümete operasyon yapmasını izliyoruz. Geçen hafta oğulları göz altına alınan üç bakan dün istifa etti, Egemen Bağış da dün gece kabineden çıkarıldı.

Ancak esas hayret verici olay, “2. dalga” adı verilen ve 100 milyar dolarlık demiryolları ile ilgili yolsuzluk iddiaları ile ilgili olarak savcılık tarafından gözaltına alınması istenen isimlerin polis tarafından ısrarla tutuklanmaması. Ahmet Şık dün dosyanın ayrıntılarını paylaştı. İddialar doğruysa, durum çok fena.

Tayyip dün gece apar topar yeni bir kabine açıkladı. Ancak yeni kabinedeki kritik görevler milletvekili değil, yani Erdoğan’ın sürekli “atanmışlar seçilmişler” argümanını yalanlar nitelikte.

En önemli kişi şüphesiz, Tayyip Erdoğan’ın oğlu (ya da oğulları). Tayyip Erdoğan’ın Pakistan dönüşü uçaktayken “oğlum üzerinden bana gelmek istiyorlar” dediği iddia ediliyor bugünkü gazetelerde.

Yani arkan sağlamsa, baban başbakansa, istediğin haltı ye, ama yargı yolu açılırsa “gelmem” diyebiliyorsun bu ülkede. Süper olay.

Ancak benim anlayamadığım bir nokta var.

Madem hakkında (ya da oğlunun hakkında) iddialar var, şeffaf bir şekilde yargıya gidin?

Madem yargıya güvenmiyorsun, o zaman Ergenekon ve Balyoz gibi davaların da haksız olduğunu ifade et?

Bir de 11 senedir sen değil misin bu ülkeyi neredeyse tek adam iktidarıyla yöneten? Niye yargıda reform yapmadın? Kendi oğluna komplo yaptığını söylediğin yargı-polis sistemi bu noktaya gelene kadar nerdeydin ? Adalet sarayı binaları inşa edince adalet kendiliğinden gelecek mi sandın?

Gerçekçi olmak gerekirse Tayyip Erdoğan’ın çok az seçeneği var.

1-Yargı güvenilirdir diyerek soruşturmayı tıkamaktan vazgeçmesi, gerekirse istifa etmesi.

2-“Yargı komplocular tarafından ele geçirilmiştir” demesi ve ardından “11 yıldır ben bu ülkeyi yönetirken bunu göremedim/engelleyemedim, bu işi düzeltecek birine yerimi bırakıyorum” diyerek istifa etmesi ve erken seçimlere gitmesi.

Tayyip gerçi bunları asla yapmayacak, yine “bizi çekemeyen iç-dış güçleeğğrr.. allaağğğhh.. iradeğğğ… sandıığğk” diye demagoji yapmaya devam edecektir.

Hoş muhalefetin omurgasızlığı sebebiyle erken seçim neye yarar bilmiyorum; ama yolsuzluğu, devlet içinde devleti engelleyemeyen; dış politikada sürekli çuvallayan; ekonomiyi dışarıdan gelen sıcak paraya bağımlı bir hale getirerek incecik bir ipte yürür duruma getiren AKP hükümetinden kurtulmamız bile bir iyileşmedir diye düşünüyorum.

Bence muhalefet liderleri de “oooh nihayet sıra bize geliyor gün bizim günümüzdür” diye ellerini ovuşturacaklarına, hemen istifa etmeli ve yüzü eskimemiş, genç ve gerçekten fark yaratabilecek kişileri parti yönetimine getirmelidirler. Bu hem sol hem de sağ kanat için geçerli. Zira bu ülke partiye ya da kadroya değil, doğrudan lidere oy veren bir halka sahip. Eğer lider başarılıysa, parti başarılı. Liderde iş yoksa, partiden de iş çıkmıyor ülkemizde.

Hatta daha da iyisi, yeni bir merkez parti kurulması ve yönetim ve kadroların gerçekten işini bilen (Ekonomi bakanı olarak müteahhit, ya da eğitimden sorumlu bakanı olarak mühendis görevlendirilmesin mesela?) kişilerden oluşması.

Ne yazık ki bu son dileğim, yılbaşında piyangoyu tutturmak kadar uzak bir ihtimal.

Pür dikkat izlemeye devam ediyorum olan biteni.

One thought on “Bu ülkede arkan sağlam olacak

Leave a comment